AKTUALNOŚCI
09.2011
Podsumowując działania projektowe z usług księgowych, marketingowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES korzystały następujące podmoty:
1.Spółdzielnia Socjalna „Tęcza”, która zgłaszała pojawiające się problemy i na bieżąco są one rozwiązywane w ramach w/w usług. Marketing-najczęściej zadawane pytania-jak można pozyskać nowych klientów i utrzymać starych,jak przygotować skuteczną ofertę handlową, jak wypracować stałe upusty i wydłużone terminy u kontrahentów, jak negocjować ceny, jak poprawić wizerunek firmy, jak przygotowac się do przyjęcia długoterminowych kontraktów. Prawne: sposoby zawierania umów, prawidłowa analiza otrzymywanych dokumentów, przyjęcie nowych członków, sposoby zabezpieczenia umów, pisemne negocjacje handlowe. Księgowe-bieżąca obsługa księgowa, gospodarka magazynowa.
2.Centrum Integracji Społecznej w Chełmie: korzystała z usług marketingowych i prawnych. Najczęściej zadawane pytania: prawne- analiza dokumentów prawnych, zawieranie i rozwiązywanie umów, Marketingowe-obsługa beneficjentów, prowadzenie negocjacji
3. Stowarzyszenie Stella- Korzystała z usług marketingowych i prawnych. Najczęściej zadawane pytania: prawne – zasady działania stowarzyszenia,KIS, marketingowe: obsługa klienta,prowadzenie rozmów handlowych
4. Spółdzielnia Soc-Projekt- Korzystała z usług marketingowych i prawnych i księgowych. Najczęściej zadawane pytania: prawne-sposoby zawierania umów, analiza dokumentów prawnych, pozyskanie nowych członków. Marketingowe-przygotowanie ofert ,pozyskanie klienta, sposoby segmentacji rynku, priorytety działań, księgowe: bieżąca analiza dokumentów księgowych, analiza rentowności
5.Lubelskie Stowarzyszenie Ochrony Zdrowia Psychicznego Serce: Korzystało z usług marketingowych, księgowych i prawnych. Najczęściej zadawane pytania: prawne- prawne sposoby aktywizacji osób niepełnosprawnych, analiza dokumentów, sposoby poruszania się po urzędach, sporządzanie pism, marketingowe: pozyskiwanie środków zewnętrznych , pozyskiwanie klientów, analiza potencjalnych grup docelowych, księgowe-prowadzenie dokumentacji księgowej,
Uczestnicy w ramach realizacji projektu skorzystali łącznie z 240 porad prawnych, 240 marketingowych i 240 księgowych.
Zapraszamy wszystkich chętnych na konferencję podsumowującą projekt "Ekonomia społeczna - nowe możliwości" oraz promującą sektor ekonomii społecznej.
Więcej informacji w zakładce konferencje.
08.2011r.
Trwa świadczenie usług marketingowych, księgowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES. Usługi są świadczone Spółdzielni Socjalnej "Tęcza”, Spółdzielni Socjalnej „Soc-Projekt”, Centrum Integracji Społecznej w Chełmie oraz Stowarzyszenie „Stella” .Trwają przygotowania do rozpoczęcia roku szkolonego, a z nim pozyskanie nowych kontrahentów- Spółdzielnia Socjalna "Tęcza” ma w planie rozszerzenie menu, czasu otwarcia, Socjalnej „Soc-Projekt” również pracuje nad rozszerzeniem ofert i klientów. Klient strategiczny jest niezmiernie wymagający-stąd propozycje usprawnienia świadczonych usług.
07.2011r.
Trwa świadczenie usług marketingowych, księgowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES. Usługi są świadczone Spółdzielni Socjalnej "Tęcza”, Spółdzielni Socjalnej „Soc-Projekt”, Centrum Integracji Społecznej w Chełmie oraz Stowarzyszenie „Stella” Instytucje borykają się z wieloma problemami. Okres wakacyjny to ciężki moment, ponieważ znaczna część klientów rezygnuje z usług lub zmniejsza zapotrzebowanie. Głównie poruszane problemy to sposoby przetrwania lata, sposoby pozyskiwani nowych klientów, utrzymanie starych, renegocjacje umów, plany na przyszłość.
06.2011r.
Trwa świadczenie usług marketingowych, księgowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES.
Usługi są świadczone Spółdzielni Socjalnej "Tęcza”, Spółdzielni Socjalnej „Soc-Projekt”, Centrum Integracji Społecznej w Chełmie oraz Stowarzyszenie „Stella”
05.2011r.
Trwa świadczenie usług marketingowych, księgowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES.
Usługi są świadczone Spółdzielni Socjalnej „Tęcza”, Spółdzielni Socjalnej „Soc-Projekt”, Centrum Integracji Społecznej w Chełmie oraz Stowarzyszenie „Stella”
Główne problemy z jakimi borykają się członkowie Spółdzielni Socjalnych to: przygotowanie ofert marketingowych, wyjście do klienta, analiza kosztów, przygotowanie dokumentacji, sporządzanie planów działań, prawne aspekty współpracy z podmiotami (zawieranie umów, analiza otrzymanych dokumentów)
Stowarzyszenie Steella dopiero rozpoczyna swoją działalność, stąd wiele pytań odnośnie prawnych aspektów działania instytucji pozarządowych, przygotowania wniosków aplikacyjnych dla pozyskania funduszy unijnych ,itp.
Centrum Integracji Społecznych zaznajomiło się z prawnymi aspektami w dziedzinie KP i KK w związku z prowadzeniem placówki , przygotowaniem działań marketingowych i elementów księgowych.
04.2011r.
Trwa świadczenie usług marketingowych, księgowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES.
W związku z trudnościami związanymi z otrzymaniem dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej w PUP Chełm ,Spółdzielnia Socjalna „Kokos” zrezygnowała z usług projektowych. Członkowie Spółdzielni po napotkaniu wielu trudności urzędowych i braku perspektyw na otwarcie Spółdzielni podjęli decyzję o rezygnacji i zamknięciu Spółdzielni „Kokos”- co też na mocy stosownych uchwał uczyniono w czasie usług prawnych.
Z usług księgowych skorzystało również Centrum Integracji Społecznej w Chełmie.
W ramach usług przeprowadzono 93 godzin usług-w tym 24 godz usług marketingowych, 18 godzin usług prawnych, 51 godzin usług księgowych.
Łącznie w ramach usług przeprowadzono 227 godzin usług-w tym 92 godz usług marketingowych, 69 godzin usług prawnych, 66 godzin usług księgowych.
03.2011r.
Trwa świadczenie usług marketingowych, księgowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES. Usługi cieszą się dużym zainteresowaniem.
Do udziału w usługach zgłosiła się Spółdzielnia Socjalna „Tęcza”, która działa na rynku od końca 2010 roku . Tęcza zgłosiła chęć udziału w usługach księgowych, marketingowych i prawnych. Aktualnie korzysta z usług księgowych, gdyż w tym miejscu upatrywano największej potrzeby wsparcia. Jednak czynione SA już plany usług marketingowych i prawnych.
W ramach usług przeprowadzono 105 godzin usług-w tym 52 godz usług marketingowych, 38 godzin usług prawnych, 15 godzin usług księgowych.
02.2011r.
Po uprzednim zaakceptowaniu zmian przez IP rozpoczęto świadczenie usług marketingowych, księgowych i prawnych dla członków założycieli i innych podmiotów ES.
Z usług skorzystają następujące podmioty:
1. Spółdzielnia Socjalna „Promyk”- Spółdzielnia była na etapie przygotowania dokumentów do KRS ( posiadała Statut i uchwały powołujące Spółdzielnię), pod koniec 2010 r członkowie założyciele starali się o dotację z PUP Chełm na rozpoczęcie działalności. Ponieważ nie otrzymano dotacji, wycofano dokumenty z KRS. Członkowie założyciele postanowili jeszcze raz spróbować uzyskać dofinansowanie z PUP. Procedury przyznania dotacji przedłużały się. Jednak,aby nie tracić czasu grupa korzystała z usług prawnych i marketingowych w celu przygotowania dokumentów do PUP.
Po analizie swoich szans i możliwości Spółdzielnia Socjalna „Promyk” postanowiła rozwiązać się. Członkowie założyciele podzielili się na 2 grupy: 2+3. Obie grupy zaprosiły do współpracy dodatkowe osoby.
2. Do 3 osób dołączyły 2 kolejne, stworzono Statut Spółdzielni i na mocy uchwał powołano Spółdzielnię Socjalną „Kokos”, która rozpoczęła przegotowania do składania wniosków o dofinansowanie w PUP Chełm. Podczas usług marketingowych i prawnych powstał plan i zakres działalności w/w Spółdzielni , przeanalizowano profil działalności i możliwości realizacji zadań podmiotu.
3. Grupa 2 osób rozpoczęła działania zmierzające do znalezienia 3 kolejnych osób –chętnych do wejścia do Spółdzielni Socjalnej. W tym czasie osoby chętne do przystąpienia do Spółdzielni Socjalnej uczestniczyły w usługach marketingowych i prawnych szykując wnioski do PUP w Chełmie na przyznanie dotacji oraz tworzyły dokumenty statututowe –Spółdzielnia ma się nazywać „Barwy czystości”
W ramach usług przeprowadzono 34 godziny usług-w tym 16 godz usług marketingowych, 18 godzin usług prawnych.
14.01.2011r.
Organizowane są spotkania robocze dla założycieli Spółdzielni Socjalnej. Panie przychodzą indywidualnie lub grupowo z zapytaniami o poprawki w ich wioskach i innych załącznikach.
Przygotowywany jest plan doradztwa na ten rok.
30.12.2010r.
W oczekiwaniu na ocenę projektów złożonych w PUP Chełm na dofinansowanie przeprowadzone zostały warsztaty na temat prawnych aspektów działania Spółdzielni Socjalnej ( umowy, dokumenty, itp.),warsztaty z księgowości w Spółdzielni Socjalnej oraz warsztaty z wiedzy praktycznej –jak prowadzić sklep z używaną odzieżą. Uczestniczki mogły zadać pytania w zakresie prowadzenia takiego sklepu, sposobów nabywania towaru, sortowania, ekspozycji, promocji, itp.
PUP w Chełmie odmówił przyznania dotacji dla naszej Spółdzielni Socjalnej. Jednak Pani Dyrektor wraz z Kierownikami poszczególnych Działów odbyła spotkanie z Uczestnikami projektu i tu omówione zostały wszystkie niedociągnięcia złożonych wniosków oraz przekazane zostały rady, jak poprawić wniosek, aby otrzymać dotację. Panie mimo dużego rozczarowania, postanowiły walczyć o założenie Spółdzielni Socjalnej, dlatego w styczniu planowane są kolejne spotkania z doradcami w celu dopracowania dokumentów i poszerzenia wiedzy .
30.11.2010r.
W dniach 28.10.2010r., 29.10.2010r. , 3.11.2010r odbyły się dodatkowe grupowe doradztwa dla potencjalnych założycieli spółdzielni socjalnej. Napisano konkretny biznes plan pod spółdzielnię socjalną oraz przygotowano wniosek do KRS.
08.11.2010r.
5 uczestników projektu złożyło wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmie o przyznanie dotacji na utworzenie Chełmskiej Spółdzielni Socjalnej „Promyk”. Mamy nadzieję, że Spółdzielnia otrzyma dofinansowanie.
10.2010
15 uczestników gr.II w Chełmie skończyło szkolenie „Zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej”
Uczestnicy brali także udział w doradztwie grupowym „Moja wizja ekonomii społecznej”.
8 uczestników projektu wyraziło chęć założenia spółdzielni socjalnej. Grupa ma już ustalony wstępny status spółdzielni, biznes plan. Potencjalni założyciele spółdzielni socjalnej szukają lokalu dla swojej działalności.
09.2010
Uczestnicy kontynuują staże zawodowe. Łącznie na stażach w tym miesiącu było 10 osób. Jedna osoba ukończyła staż zawodowy. Odbyła się usługa – grupa wsparcia.
08.2010
Uczestnicy grupy II kontynuowali udział w projekcie. Brali udział w szkoleniu „Zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej” oraz uczestniczyli w doradztwie indywidualnym „Moja wizja ekonomii społecznej”.
Podjęto pierwsze decyzje odnośnie powstania spółdzielni socjalnej. Trwają dyskusje jaki ma mieć charakter.
21.07.2010
I grupa uczestników projektu zakończyła szkolenie „Zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej”.
Uczestnicy zostali skierowani na grupowe doradztwo „Ekonomia społeczna w praktyce". W miedzyczasie uczestniczą także w doradztwie indywidualnym „Moja wizja ekonomii społecznej”. W ramach tej usługi przewidziano ok. 5 godzinnych spotkań każdego uczestnika z trenerem.
21.07.2010r. rozpoczęło się także szkolenie „Zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej” dla grupy II w Chełmie. Zajęcia będą trwać do 15.09.2010r.
Uczestnicy I grypy szkoleniowej przeszli cykl doradztwa grupowego „Ekonomia społeczna w praktyce”. Łącznie 18 godzin spotkań. W dniu 30.07.2010r. 13 uczestników grupy I zakończyło udział w projekcie.
11.06.2010
W świetlicy OHP na ul. Łabędziej 15 w Lublinie odbyła się konferencja EKONOMIA SPOŁECZNA - NOWE MOŻLIWOŚCI. Organizatorami konferencji byli: Bractwo Miłosierdzia im. Św. Brata Alberta, Centrum Ekonomii Społecznej oraz firma Consultor Sp. z o.o.
Szczegóły w zakładce Konferencje i gr. robocze
W ramach budowania sieci współpracy „ Partnerstwo na rzecz rozwoju ekonomii społecznej” zostanie zorganizowana konferencja w dniu 11 czerwca 2010r. Szczegóły i formularz zgłoszenia zamieszczamy poniżej.
28.05.2010r.
Planujemy przeprowadzić rozmowy rekrutacyjne z 20 potencjalnymi uczestnikami projektu. Spośród tych osób zostanie wybranych 15 osób najbardziej zmotywowanych i mających predyspozycję do prowadzenia działalności w sektorze Ekonomii Społecznej.
31.05.2010r.
Planujemy rozpocząć szkolenie „Zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej”.
Harmonogram szkolenia znajduje się poniżej.
Uczestnicy Projektu
- Projekt skierowany jest do 30 osób spełniających warunki wskazane w poniższych punktach:
- osoby bezrobotne zarejestrowane w MUP lub MUP w Lublinie, lub w PUP w Chełmie
- osoby nieaktywne zawodowo
- osoby zameldowane na terenie powiatu lubelskiego i miasta Lublin, powiatu chełmskiego lub miasta Chełm
- kobiety (minimum 21 osoby)